Erasmus akreditacija u odgoju i općem obrazovanju 2022-2027

Osnovna škola Josipa Matoša nositelj je Erasmus akreditacije u odgoju i općem obrazovanju za razdoblje od 2022. do 2027. godine. Ciljevi Erasmus plana su:

  1. Razvijanje kompetencija učitelja za kvalitetno i suvremeno učenje i poučavanje – unaprjeđivanje plana i programa rada (kurikuluma) te vještina praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja učenika.
  2. Unaprjeđivanje rada s učenicima s poremećajem iz spektra autizma.

Planirane aktivnosti mobilnosti kojima će se planirani ciljevi realizirati jesu individualne mobilnosti učitelja: praćenje rada i strukturirani tečajevi te grupne mobilnosti učenika i prema potrebi pripremni posjeti.

Erasmus akreditacija u školskoj godini 2024./2025.

U školskoj godini 2024./2025. planirana je grupna mobilnost učenika (8 učenika) te individualne mobilnosti učitelja: praćenje rada (2 učitelja) i strukturirani tečajevi (8 učitelja).

Praćenje rada, Reykjavik, Island

Od 31. ožujka do 4. travnja 2025. učiteljice edukacijske rehabilitatorice Gabriela Jozić i Jelena Stanić pratili su rad kolega u Fellaskóli i Klettaskóli u Reykjaviku. Fellaskóli je škola za učenike tipičnog razvoja koja ima posebne odjele u kojima se obrazuju učenici s poremećajem iz spektra autizma, a Klettaskóli je posebna škola za učenike s većim teškoćama u razvoju. Tijekom praćenja rada upoznale su se s islandskim sustavom odgoja i obrazovanja, sudjelovale na nastavi matematike, stranog i materinskog jezika, upoznale se s primjenom alternativne i augmentativne komunikacije u radu s učenicima s poremećajem iz spektra autizma, te promatrale individualni i grupni rad s učenicima s poremećajem iz spektra autizma, s naglaskom na razvoj socio-emocionalnih vještina i komunikacijskih vještina.

Zahvaljujući domaćinima, a posebno mentorici Þórunn Brynja Jónasdóttir, sve aktivnosti su bile izvrsno organizirane, a stečeno iskustvo, vještine i znanja neprocjenjive za učiteljice edukacijske rehabilitatorice koje rade s učenicima s poremećajem iz spektra autizma.

Grupna mobilnost učenika, Beograd, Srbija

Od 14. do 18. listopada 2024. godine 8 učenika, u pratnji 4 učitelja, realizirali su grupnu mobilnost u OŠ Miloje Pavlović u Beogradu. Sudjelovali su u nizu aktivnosti u samoj školi, ali i uživali u aktivnostima u lokalnoj zajednici. Zajedno s učenicima škole domaćina, sudjelovali su na nastavi biologije i stranog jezika, učili o začinskom i aromatičnom bilju, vježbali s terapijskim psom, razvijali koordinaciju uz pomoć Brain Gym aktivnosti, učili o osjetilima uz pomoć asistivne tehnologije, pravili sapune i jesenske ukrase od recikliranih materijala, te razvijali socijalne vještine kroz igru, zabavu i strukturirano poučavanje. Sudjelovali su na predstavljanju knjige o životu jednog psa i posjetili Muzej Nikole Tesle te obišli centar Grada i čuveni park Kalemegdan.

Erasmus akreditacija u školskoj godini 2023./2024.

U školskoj godini 2023./2024. planirana je grupna mobilnost učenika (10 učenika) te individualne mobilnosti učitelja: praćenje rada (5 učitelja) i strukturirani tečajevi (5 učitelja). Također, planiran je i jedan pripremni posjet, a u svrhu kvalitetne pripreme grupne mobilnosti učenika u školskoj godini 2024./2025.

Scenariji učenja i poučavanja te prezentacije o provedenim aktivnostima mobilnosti učenika i učitelja dostupne su na poveznici.

Pripremni posjet, OŠ Miloje Pavlović Beograd, Srbija

Od 27. do 28. kolovoza 2024. godine, ravnateljica Mirela Szabo, prof. defektolog, zajedno s učiteljima edukacijskim rehabilitatorima i stručnim suradnicima, posjetila je OŠ Miloje Pavlović u Beogradu, a radi pripreme i organizacije grupne mobilnosti učenika planirane tijekom školske godine 2024./2025. Iskustva iz prethodnih godina provedbe grupnih mobilnosti učenika pokazala su da su pripremni posjeti najbolji način kvalitetne pripreme i provedbe grupnih mobilnosti učenika, s obzirom da su u pitanju učenici s većim teškoćama u razvoju.

Tijekom pripremnog posjeta, uz stručno vođenje ravnateljice škole Aleksandre Bukovica, obišli smo školu, upoznali se s programima i aktivnostima koje provode te dogovorili praktične detalje provedbe same aktivnosti grupne mobilnosti učenika.

Strukturirani tečaj Mindfulness & Meditation: Well – Being at School and Life, Alicante, Španjolska

Od 7. do 13. srpnja 2024. godine ravnateljica Mirela Szabo, prof. defektolog i edukacijska rehabilitatorica Danijela Šarac sudjelovale su na strukturiranom tečaju pod nazivom “Mindfulness & Meditation: Well – Being at School and Life” u Alicanteu. Organizator tečaje je organizacija PMS Erasmus+, a usmjeren je na dinamične i praktične sadržaje Mindfulnessa i meditacije te tehniku Chikunga.

Cilj tečaja jest razvijanje praktičnih znanja i vještina, odnosno povećanje vlastite učinkovitosti i djelotvornosti na radnom mjestu i svakodnevnom životu. Primijenjene u školskom okruženju, ove tehnike omogućavaju postizanje veće društvene jednakosti, sprječavanje i rješavanje sukoba, te ​​usmjeravaju učenje prema većoj kreativnosti, odnosno stvaraju bolje okruženje u školi što pozitivno utječe na cijelu školsku zajednicu i povećavaju motivaciju za učenje i poboljšanje sposobnosti učenika. Tehnike meditacije i mindfulnessa pozitivno utječu na intelektualnu aktivnost, razvoj osobnosti, inteligencije, samopouzdanja, veću toleranciju i kontrolu u stresnim situacijama, te na povećanje osobnog zadovoljstva i samopoštovanja.

Strukturirani tečaj The art of living – special needs through the Art of rhythm, movement, silence, contemplation and more, Lisabon, Portugal

Od 24. do 28. lipnja 2024. godine, učiteljice edukacijske rehabilitatorice Božica Čajić i Maja Papst Milanović, te stručna suradnica psihologinja Dejana Varnica, sudjelovale su na strukturiranom tečaju pod nazivom “The art of living – special needs through the Art of rhythm, movement, silence, contemplation and more” u Lisabonu. Organizator tečaja je School of rhythms.

Tečaj je usmjeren na uporabu ritma, kontemplacije i prirode, kretanja i svijesti o tijelu, emocije i maštu, zvukove i tišinu, samootkrivanje i kreativan timski rad te sklad i zabavu, kao načine unaprjeđenja odgojno-obrazovnog rada.

Cilj tečaja jest dobivanje praktičnih alata, uvida i vještina koji se mogu primijeniti u praksi kako bi se kreirali vlastit značajni i zanimljivi procesi učenja za učenike, a koji mogu pomoći u smanjenju stresa, poboljšanju koncentracije, stvaranju zdravih navika, poticanju kreativnosti, timskog rada, osobnog i društvenog rasta. Tijekom tečaja, polaznici uče jednostavne, ali moćne aktivnosti koje se mogu lako modificirati i integrirati u učenje i poučavanje bilo kojeg predmeta, bez obzira na razinu znanja, dob ili kulturu kojoj učenici pripadaju.

Grupna mobilnost učenika i praćenje rada, Novi Sad, Srbija

Od 27. do 31. svibnja 2024. godine, 4 učenika u pratnji dva učitelja, te učiteljica edukacijska rehabilitatorica Gabriela Filić i učiteljica tehničkog i radnog odgoja Nikolina Staničić, sudjelovali su u aktivnostima grupne mobilnosti učenika i praćenju rada kolega u ŠOSO Milan Petrović u Novom Sadu.

Zajedno s učenicima škole domaćina, sudjelovali su na nastavi biologije, praktičnoj nastavi na Edukativnom kampu u Čeneju i u aktivnostima dnevnog boravka za učenike s poremećajem iz spektra autizma, te kroz radionicu učili o osjetilima svoga tijela. Posjetili su radionice u kojima uče učenici koji pohađaju srednjoškolsku nastavu za zanimanja frizer, krojač, soboslikar, bravar i stolar, te u radnom centru škole sudjelovali na radionicama izrade tekućeg sapuna i prerade papira, tkalačkoj i krojačkoj radionici, keramičkoj i grafičkoj radionici te radionici izrade čajeva i ljekovitog bilja. Posjetili su i Muzej grada Novog Sada, Petrovaradinsku tvrđavu i Srijemske Karlovce.

U isto vrijeme, učiteljice edukacijska rehabilitatorica Gabriela Filić i učiteljica tehničkog i radnog odgoja Nikolina Staničić pratile su rad svojih kolega edukacijskih rehabilitatora i stručnih učitelja u osnovnoj i srednjoj školi, edukativnom kampu i radnom centru, kao i u dnevnom boravku za učenike s poremećajem iz spektra autizma. Unatoč sličnostima u organizaciji i provedbi odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju, upoznale su se s praktičnim primjerima rada u različitim oblicima organizirane nastave i boravka za učenike s većim teškoćama u razvoju. Naglasak na povezivanju teorijskog i praktičnih znanja te pripremi za svakodnevni život i rad, kao i širok spektar oblika i načina odgojno-obrazovnog rada s učenicima od rane predškolske do odrasle dobi jest ono što karakterizira ovu školu.

Grupna mobilnost učenika i praćenje rada, Torino, Italija

Od 20. do 24. svibnja 2024. godine, dvoje učenika u pratnji učitelja, te učiteljica edukacijska rehabilitatorica Bojana Mitrović, sudjelovali su u aktivnostima grupne mobilnosti učenika i praćenju rada kolega u Istituto dei Sordi di Torino.

Zajedno s korisnicima Instituta, u kojem pored gluhih i nagluhih korisnika borave u korisnici s poremećajem iz spektra autizma te drugim teškoćama, učili su znakovni jezik i Brailleovo pismo, sudjelovali u kulinarskim radionicama i radionicama pletenja, te razvijali socijalne vještine kroz specijalizirane društvene igre i sportske aktivnosti. Učenici su imali priliku i predstaviti svoju školu i aktivnosti u kojima rado sudjeluju. Tijekom slobodnih popodneva obišli su muzej posvećen kinu, muzej nogometnog kluba Juventus te Nacionalni muzej automobila, dvorac La Venaria Realei i na kraju probali pravi talijanski gelatto.

U isto vrijeme, učiteljica edukacijska rehabilitatorica Bojana Mitrović pratila je rad svojih kolega u Institutu. Premda se talijanski sustav odgoja i obrazovanja razlikuje od hrvatskog, jer ne postoje posebne škole, ipak postoje ustanove u kojima se odvijaju aktivnosti za učenike s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom, a koje jesu odgojno-obrazovnog karaktera. Pri tome je naglasak na razvoju praktičnih i životnih vještina, posebno kada su u pitanju osobe s poremećajem iz spektra autizma.

Strukturirani tečaj Cultivating a Growth MIndset in Educational Organizations, Ljubljana, Slovenija

Od 13. do 18. svibnja 2024. godine, stručna suradnica Matea Vukas sudjelovala je na strukturiranom tečaju pod nazivom “Cultivating a Growth MIndset in Educational Organizations” u Ljubljani. Organizator tečaja je Primera Course.

Svrha tečaja jeste razvijanje školske kulture u skladu s načelima razmišljanja o rastu, odnosno kako naučiti učenike da se inteligencija i talenti mogu razviti tijekom vremena uz redizajn zadataka učenja, ocjenjivanja i komunikacije. Cilj tečaja jest razvijanje strategija za usvajanje drugačijih načina razmišljanja rasta i razvoja učenika,, usvajanje aktivnosti učenja, tehnika ocjenjivanja i obrazaca komunikacije korištenjem načela Growth Minset te razvijanje načina primjene u različitim kontekstima: digitalno obrazovanje, školsko obrazovanje, suradnja s roditeljima i razvoj školske kulture.

Grupna mobilnost učenika i praćenje rada, Rogaška Slatina, Slovenija

Od 20. do 24. svibnja 2024. godine, troje učenika u pratnji učitelja, te učiteljica edukacijska rehabilitatorica Jelena Stanić i stručna suradnica logopedinja Ivana Kurtušić, sudjelovali su u aktivnostima grupne mobilnosti učenika i praćenju rada kolega u III. OŠ Rogaška Slatina.

Zajedno s učenicima, sudjelovali su na nastavi matematike, slovenskog jezika, tehničke kulture i prirode i društva, gdje im je pomagao i terapijski pas, okušali su se u kulinarskoj radionici te razvijali socijalne vještine i svoja osjetila kroz specijalizirane igre i sportske aktivnosti. Učenici su imali priliku učiti o Sloveniji i Hrvatskoj, kao članicama Europske unije. Tijekom slobodnih popodneva obišli su Anin muzej u Rogaškoj Slatini te obližnji grad Celje.

U isto vrijeme, učiteljica edukacijska rehabilitatorica Jelena Stanić i stručna suradnica logopedinja Ivana Kurtušić pratile su rad svojih kolega u Školi. Premda su slovenski i hrvatski sustav odgoja i obrazovanja slični kada su u pitanju učenici s teškoćama u razvoju, škole u Sloveniji stavljaju naglasak na razvoj praktičnih i životnih vještina, uz obilje konkretnih i primjenjivih aktivnosti, a kroz individualni i grupni rad te primjenu različitih rehabilitacijskih tehnika. Kao i u Hrvatskoj, u Sloveniji kronično nedostaje logopeda, a potreba za njima je sve veća, ne samo u posebnim, već i u redovnim školama.

Erasmus akreditacija u školskoj godini 2022./2023.

U školskoj godini 2022./2023. planirana je grupna mobilnost učenika (8 učenika) te individualne mobilnosti učitelja: praćenje rada (4 učitelja) i strukturirani tečajevi (4 učitelja). Također, premda nije planiran, ostvaren je i jedan pripremni posjet, a u svrhu kvalitetne pripreme grupne mobilnosti učenika u školskoj godini 2023./2024.

Scenariji učenja i poučavanja te prezentacije o provedenim aktivnostima mobilnosti učenika i učitelja dostupne su na poveznici.

Pripremni posjet ŠOSO Milan Petrović, Novi Sad, Srbija

Od 24. do 25. kolovoza 2023. godine, ravnateljica Mirela Szabo, prof. defektolog, zajedno s učiteljima edukacijskim rehabilitatorima i stručnim suradnicima, posjetila je ŠOSO Milan Petrović u Novom Sadu, a radi pripreme i organizacije grupne mobilnosti učenika planirane tijekom školske godine 2023./2024. Premda pripremni posjet prvobitno nije bio planiran, iskustvo provedbe grupnih mobilnosti tijekom ove godine pokazalo je da je za kvalitetnu i svrsishodnu organizaciju grupne mobilnosti učenika dobro kroz pripremni posjet pripremiti i dogovoriti sve važne preduvjete provedbe same mobilnosti, s obzirom da u mobilnosti sudjeluju učenici s većim teškoćama u razvoju.

Tijekom pripremnog posjeta, uz stručno vođenje ravnateljice škole Violete Strahinjević te djelatnika Škole, obišli smo školu, upoznali se s programima i aktivnostima koje provode te dogovorili praktične detalje provedbe same aktivnosti grupne mobilnosti učenika.

Grupna mobilnost učenika i praćenje rada, Ljubljana, Slovenija

Od 28. svibnja do 1. lipnja 2023. godine, četvero učenika u pratnji učitelja, te učitelj edukacijski rehabilitator Marko Torić i stručna suradnica psihologinja Dejana Varnica, sudjelovali su u aktivnostima grupne mobilnosti učenika i praćenju rada kolega u Centru Janez Levec u Ljubljani.

Zajedno s učenicima, sudjelovali su na nastavi glazbene i likovne kulture, slovenskog jezika, tehničke kulture i geografije te učili matematiku uz pomoć Montessori metode. Učenici su, na zanimljiv način, kroz društvenu igru, imali priliku učiti i o Sloveniji. Sudjelovali su i na festivalu “Igraj se z mano”, gdje su, uz pratnju učitelja, odsvirali i otpjevali pjesmu Together we are strong”, te uživali u praktičnim radionicama koje su se odvijale tijekom festivala. Također, dali su podršku svojim prijateljima u borbi za veću jednakost osoba s invaliditetom, tako što su zagovarali i glasovali da se i njima omogući pravo glasa na izborima. Naime, u Republici Sloveniji, osobe s većim teškoćama odnosno invaliditetom nemaju pravo glasa na izborima, što u Hrvatskoj nije slučaj. Tijekom slobodnih popodneva obišli su centar grada, dvorac Ljubljanski grad te posjetili Bled.

U isto vrijeme, učitelj edukacijski rehabilitator Marko Torić i stručna suradnica psihologinja Dejana Varnica pratili su rad svojih kolega u Školi. Slovenski i hrvatski sustav odgoja i obrazovanja imaju dosta sličnosti po pitanju učenika s teškoćama u razvoju, ali Centar Janez Levec stavlja, uz akademske vještine, naglasak na razvoj praktičnih i životnih vještina, te aktivno sudjelovanje u lokalnoj zajednici i društvenom životu. S obzirom da Centar obuhvaća više ustrojstvenih jedinica, postoji i odjel zadužen za pripremu i realizaciju projektnih aktivnosti i aktivnosti u lokalnoj zajednici, kao što je festival “Igraj se z mano”.

Strukturirani tečaj Art as therapy: Self-Expression and Special Needs in Art Education, Rim, Italija

Od 24. do 29. travnja 2023. godine, učiteljica edukacijska rehabilitatorica Ivana Lukić i stručna suradnica logopedinja Ivana Kurtušić, sudjelovale su na strukturiranom tečaju “Art as therapy: Self-Expression and Special Needs in Art Education” u Rimu. Organizator tečaja je Europass Teacher Academy.

Tečaj je usmjeren na razumijevanje terapeutske moći vizualnih umjetnosti i njihove važnosti u poučavanju učenika s teškoćama u razvoju. Sudionici tečaja sudjeluju u aktivnostima usmjerenim na osobno iskustvo, samoizražavanje i pravilne tehnike reagiranja koje osiguravaju angažman učenika, a time i dugotrajno zadržavanje znanja.

Svrha aktivnosti vezanih uz umjetnost jest osobni razvoj, promicanje samopoštovanja i samoizražavanja, empatije, samospoznaje i samoregulacije te vještina upravljanja vremenom i prostorom, ali pozitivan utjecaj na tjelesno zdravlje, umjetničke aktivnosti reguliraju disanje i krvni tlak. Kreativne aktivnosti su izvrstan alat za promicanje integracije i komunikacije među učenicima, posebno onima koji imaju poremećaj iz spektra autizma, poremećaj pažnje, poteškoće u učenju, itd. Kroz grupni i individualni rad, te aktivni proces učenja, polaznici su učili kako pravilno odgovoriti na potrebe i zahtjeve svojih učenika, uz naglasak na osobno iskustvo i samoizražavanje, kombinaciju kognitivnih i emocionalnih elemenata, a kako bi se osiguralo dugotrajno zadržavanje novog znanja.

Strukturirani tečaj We are all Special: Inclusion and Support for Student with Special Needs in and out of the Classroom, Barcelona, Španjolska

Od 10. do 15. travnja 2023. godine, ravnateljica Mirela Szabo, prof. defektolog, sudjelovala je na strukturiranom tečaju “We are all Special: Inclusion and Support for Student with Special Needs in and out of the Classroom” u Barceloni. Organizator tečaja je Europass Teacher Academy.

Tečaj je usmjeren na dublje razumijevanje dinamike nastave, dobrobiti učenika, uspjeha u učenju i uključenost obitelji u inkluzivne škole. Dodatno, kroz tečaj se nastoji spriječiti etiketiranje, izolacija ili maltretiranje učenika s teškoćama u razvoju (učenici s teškoćama u učenju-disleksija, dispraksija, emocionalnim poremećajima i poremećajima ponašanja-ADHD, ADD, depresija, bipolarni, intelektualnim teškoćama i tjelesnim oštećenjima te poremećajem iz spektra autizma. Svrha jest dobivanje niza praktičnih aktivnosti i vještina kako bi se spriječila izolacija i ometajuća ponašanja, potaknula vršnjačka interakciju i vršnjačka podrška kao ključni elementi za izgradnju društvenih vještina, samopouzdanja i suočavanja sa stresom i bespomoćnošću. Također, sudionici tečaja imali su priliku iskusiti i učinkovite tehnike opuštanja i aktivnosti temeljene na kretanju koje mogu koristiti s učenicima s teškoćama u razvoju.

Strukturirani tečaj Understanding and Supporting Students with ASD and ADHD, Firenca, Italija

Od 3. do 8. travnja 2023. godine, učiteljica edukacijska rehabilitatorica Bojana Mitrović, sudjelovala je na strukturiranom tečaju “Understanding and Supporting Students with ASD and ADHD” u Firenci. Organizator tečaja je Europass Teacher Academy.

Tečaj je usmjeren na učenike s poremećajem iz spektra autizma (ASD) i/ili s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti (ADHD), odnosno na pružanje tehnika i alata za poboljšanje njihove koncentracije, prihvaćanje promjenama, razumijevanje višestrukih perspektiva, zadržavanje pozornosti na zadacima. Cilj tečaja jest, kroz interaktivne aktivnosti osposobiti učitelje za rad s izazovima koje daju učenici s poremećajem iz spektra autizma i/ili poremećajem pažnje i hiperaktivnosti (ADHD) u obrazovanju, te ponuditi prijedloge kako prilagoditi učinkovite obrazovne tehnike da bi odgovarale navedenim učenicima.

Grupna mobilnost učenika i praćenje rada, Helsinki, Finska

Od 13. do 17. ožujka 2023. godine, četvero učenika u pratnji učitelja, te učiteljice edukacijske rehabilitatorice Božica Čajić i Maja Papst Milanović, sudjelovali su u aktivnostima grupne mobilnosti učenika i praćenju rada kolega u Helsinkiju. Uz podršku organizacije VisitEDUFinn, sudjelovali su u radu dvije posebne škole, Rinnekodin koulu, koja obrazuje učenike s teškoćama u razvoju na osnovnoškolskoj razini, i Ammattiopisto Luovi, koja obrazuje učenike s teškoćama u razvoju na srednjoškolskoj razini. Navedene škole su izabrane jer učenici koji su sudjelovali na mobilnosti završavaju ove školske godine svoje osnovnoškolsko obrazovanje i pripremaju se za nastavak strukovnog obrazovanja odnosno pripremaju se za svakodnevni život i rad u Hrvatskoj. Dodatni izazov za učenike je bilo prvo putovanje zrakoplovom i odvajanje od roditelja na nekoliko dana.

Učenici su, zajedno sa svojim vršnjacima, sudjelovali na nastavi glazbene i likovne kulture, matematike, te praktičnih životnih vještina u Rinnekodin školi. U Ammattiopisto Luovi školi, koja je jedna od najprestižnijih srednjih strukovnih škola za učenike s teškoćama u razvoju i koja ima više podružnica širom Finske, sudjelovali su na satima praktične nastave. Finski obrazovni sustav potiče praktičnu nastavu i izvanškolske aktivnosti, pa su učenici dio aktivnosti odradili i u Znanstvenom centru Heureka te najpoznatijoj knjižnici na svijetu, Oodi Central Library. U popodnevnim satima obišli su Grad i obližnji otok i tvrđavu Suomellina, te kao pravi Finci, koristili samo javni prijevoz.

U isto vrijeme, učiteljice edukacijske rehabilitatorice Božica Čajić i Maja Papst Milanović pratile su rad svojih kolega u Rinnekodin i Ammattiopisto Luovi školama. Finski sustav odgoja i obrazovanja se smatra jednim od najboljih na svijetu, a jedan od razloga je njegova povezanost sa stvarnim životom i svijetom rada. Preko 50% učenika upisuje strukovne škole, jer se više od pola ukupne nastave odvija na stvarnim radnim mjestima, uz podršku učitelja, odnosno učitelja edukacijskih rehabilitatora kada su u pitanju učenici s teškoćama u razvoju. Finski sustav odgoja i obrazovanja izuzetno je prohodan, i vertikalno i horizontalno, a da bi netko radio s učenicima s teškoćama u razvoju u srednjoj školi mora najprije završiti stručni studij, zatim učiteljski studij te studij edukacijske rehabilitacije. Učitelji imaju veliku slobodu u kreiranju nastavnih sadržaja, jer je propisan samo okvirni kurikulum, te se potiče cjeloživotno učenje kroz mogućnost produljenog obrazovanja. Škola obično počinje u 9,00 sati ujutro aktivnostima u dvorištu škole, zatim slijede “lakše aktivnosti”, kao što su glazbene i likovne aktivnosti te rad s didaktičkim igračkama. Nakon ručka i obveznog odmora u učionici, slijedi obrazovni, akademski dio, odnosno predmeti kao što su matematika i finski jezik te slobodne aktivnosti.

Skip to content