Art is smart

Erasmus+ projekto „Art is smart“ usmjeren je na učenike s teškoćama u razvoju, a cilj projekta jeste poticanje izražavanja svojih misli i osjećaja kako bi razvili samopouzdanje i unaprijedili svoje sposobnosti i vještine u akademskom, društvenom i svakodnevnom životu kroz različite kreativne aktivnosti. Projektnim aktivnostima želimo smanjiti stres kod učenika vezan uz proces učenja te potaknuti učenike da se osnažuju tijekom procesa učenja koristeći metode i tehnike prilagođene njihovim sposobnostima i mogućnostima. Cilj projekta je i unaprijediti vještine učitelja i drugig stručnjaka koji rade u školama s učenicima s teškoćama u razvoju te unaprijediti njihovo znanje o uporabi art terapije u nastavnom procesu, a kroz razmjenu primjera dobre prakse.

Nositelj projekta je Rigas 4. pamatskola (Latvija), a partneri su, uz OŠ Josipa Matoša i Specjalny Osrodek Szkolno-Wychowawczy im Marynarza Polskiego w Damnicy (Poljska), Powiatowy Zespol Placowek Szkolno Wychowawczych w Mielcu (Poljska) i Smiltenes novada speciala pamatskola (Latvija). Projekt traje 24 mjeseca, a ukupna vrijednost je 60,000.00 eura.

Projektni tim OŠ Josipa Matoša vodi edukacijska rehabilitatorica Ivana Lukić, a uz podršku ravnateljice Mirela Szabo, edukacijskih rehabilitatorica Božice Čajić, maje Papst Milanović i psihologinje Dejane Varnica. Uz učitelje i stručne suradnike, u projektnim aktivnostima sudjeluju i učenici viših i nižih razreda.

Poveznica na prethodne objave o projektu

Predstavljanje projekta na Sajmu EU projekata

I ove godine sudjelovali smo na Sajmu europskih projekata koji se već tradicionalno održava povodom obilježavanja EU tjedna. Predstavili smo svoje Erasmus+ projekte Art is smart, S-Team i Role models, te izložili prekrasne rukotvorine koje su nastale u sklopu njih. Sajam je održan u organizaciji gradske tvrtke VURA u suradnji s Gradom Vukovarom i Razvojnom agencijom Vukovarsko-srijemske županije.

Treća aktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja

U Vukovaru smo dočekali naše prijatelje iz Latvije i Poljske pjesmom i recitacijama koje su pripremili učenici 6., 7. i 8. razreda. Nakon obilaska škole, osvježili smo se sokom i slatkišima, a popodne smo obišli centar grada. U narednim danima proveli smo naše prijatelje kroz puno različitih kreativnih radionica i aktivnosti: izrađivali smo kravate, originalni modni dodatak koji potiče iz Hrvatske, i unikatne svilene marame, pripremali smo i izrađivali mirisne svijeće i sapune, ali se i zabavili u vodenim aktivnostima u Sportskim objektima Vukovar. Tamo smo kroz zanimljivu prezentaciju saznali i puno korisnih informacija o sigurnom ponašanju na kupalištima te se upoznali se sa zanimanjem spasilac. Kako ne bismo samo radili, u popodnevnim satima smo šetali i družili se u školi uz društvene igre i izložbu prekrasnih predmeta koje smo izradili proteklih dana. Za kraj smo naše prijatelje odveli u Dunavski raj gdje smo uživali u prekrasnoj prirodi, životinjama i ukusnoj večeri.

Školski glazbeni koncert

Posljednji tjedan nastave posvetili smo glazbi; istraživali, osluškivali, izrađivali i skladali. Projektna aktivnost školski glazbeni koncert probudila je umjetnike u nama. Izrađivali smo instrumente od recikliranih materijala, osluškivali njihove zvukove i pratili glazbene ritmove. Uz našeg glazbenog genija Aleksandra odsvirali smo nekoliko skladbi. A kako nam je bilo, pogledajte u videu.

Četvrta aktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja

STigli smo u posjet našim prijateljima u Powiatowy Zespol Placowek Szkolno-Wychowawczych w Mielcu koji su za nas pripremili različite zanimljive aktivnosti. Učili smo i uživali, pa smo tako posjetili Znanstveni centar Lukasiewicz u obližnjem gradu Rzeszowu, izrađivali glinene anđele i svijeće od pčelinjeg voska te nacionalni cvijet Poljske-makove. U popodnevnim satima obišli smo grad Mielec i uživali u lokalnoj kuglani.

Dani Erasmusa 2024

Započeli smo s obilježavanjem Dana Erasmusa radionicom u Gradskoj knjižnici i čitaonici Vinkovci. Uz podršku djelatnika i članova Knjižnice, zajedno s nama dragim gostima, učenicima, učiteljima i pomoćnicima u nastavi iz Posebnih odjela OŠ “Antun Gustav Matoš” Vinkovci, održali smo radionicu pod nazivom “Čitam, crtam, stvaram i uživam”.
Na malo drugačiji način upoznali smo se s bajkom “Alisa u zemlji čudesa”, kroz igru, druženje i kreativno izražavanje. Radionica je nastala u okviru Erasmus+ projekta “Art is smart”, a vodile su je edukacijske rehabilitatorice Božica Čajić i Maja Papst Milanović.
Ima li boljeg načina promicati uključivanje i raznolikost te europske vrijednosti nego zajedničkim aktivnostima u lokalnoj zajednici, a uz podršku Erasmus programa? Mi mislimo i znamo da nema 🙂

Peta aktivnost učenja, poučavanja i osposobljavanja

Stigli smo u posjet našim prijateljima i partnerima u Rigu. Nakon obilaska grada i upoznavanja s njegovim znamenitostima, nastavili smo sa zajedničkim radionicama: sudjelovali smo u plesnim i sportskim aktivnostima, pravili ukrase za bor od vune i štapića, pravili različite oblike od željeza te posjetili Open air muzej, etnografski muzej koji se nalazi u šumi na obalama jezera Jugla.

Filcanje – tehnika izrade ukrasnih predmeta od vune

Koliko nam je vuna korisna u izradi različitih odjevnih predmeta već smo znali, a da možemo napraviti prekrasne slike filcanjem vune to smo naučili kroz projekt “Art is smart”. Postupak filcanja vune naši partneri iz Poljske podijelili su s nama. Pratili smo upute, bili kreativni, jedinstveni i oduševili se završnim izgledom.

Izrada ukrasa od prirodnih materijala

Iako nam je jesen na izmaku sačuvali smo njezine divne plodove i odlučili ih pretvoriti u uspomene koje će krasiti prostore u kojima boravimo. Naši učenici su i kroz ovu aktivnost pokazali kreativnost i umjetnost u stvaranju od materijala koje možemo naći svakodnevno u prirodi koja nas okružuje.

Priručnik za učitelje: Poticanje razvoja sposobnosti kod učenika s teškoćama u razvoju

Kao finalni rezultat zajedničkog rada pet škola unutar Erasmus+ projekta “Art is smart” nastao je priručnik za učitelje. Cilj priručnika jeste ponuditi učiteljima različite metode i aktivnosti prilagođenim učenicima s teškoćama u razvoju, dobi od
10 do 20 godina. Naglasak je na strategijama koje kroz različite vrste art terapije potiču razvoj motoričkih, kognitivnih, emocionalnih, akademskih i socijalnih kompetencija učenika. Priručnik služi i kao teorijski i praktični resurs, nudeći konkretne primjere učinkovitih nastavnih strategija, mogućih izazova i načina za njihovo prevladavanje.

Praktična kuharica

Kako se ne bi izgubila znanja i vještine koje smo stekli tijekom projekta, napravili smo i jednu malu kuharicu s prijedlogom i opisom jela kojeg svi jako volimo, a često ga i pravimo u našoj učionici Domaćinstva. Dobar vam tek uz naše tradicionalne slavonske “Poderane gaće”.

Skip to content